Stejnojmenný článek vydal server www.zdopravy.cz
Server upozorňuje na poloutajený pokus plynárensklých společností propsadit ještě těsně před skončením funkčního období současné vlády podporu zemního plynu v dopravě až do roku 2025.
Stejnojmenný článek vydal server www.zdopravy.cz
Server upozorňuje na poloutajený pokus plynárensklých společností propsadit ještě těsně před skončením funkčního období současné vlády podporu zemního plynu v dopravě až do roku 2025.
Tématem „Fuel Price Comparison“ se zabývají Lidovky.cz (zde) nebo Český rozhlas (zde). Povinnost zveřejňovat srovnávací ceny byla díky aktivitě SČS (pozměňovací návrh k zákonu o pohonných hmotách) odložena do doby, kdy se o společné metodice dohodne Evropská komise (což by mělo být v říjnu až listopadu 2017).
Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…
článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě. Čtěte zde
Poradenská společnost KPMG zveřejnila výsledky šetření o znalostech alternativních pohonů a nákupních preferencí při koupi nového vozu. Základní informace získané ze studie jsou k dispozici zde Infografika ke studii je k dispozici zde Z výsledků vybíráme: Při spontánní znalosti paliva si 91% dotazovaných vybaví spalovací motor (benzín+ nafta), 57% elektromobil,…
Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…
Plynárenské firmy (innogy, E.ON a Pražská plynárenská) společně s Českým plynárenským svazem připravily novou verzi memoranda na podporu zemního plynu v dopravě. Memorandum bude předloženo na jednání vlády tuto středu. kancelář SČS vyjádřila s tímto krokem zásadní nesouhlas a vydala na podporu svého postoje tiskovou zprávu. Není naším cílem vyhnat…
Rozhovor šéfem Čepro Janem Duspěvou přináší iDnes zde
Zprávu s názvem „Biopaliva se prodávají už deset let“ vydala Česká televize. Reportáž můžete shlédnout zde. Biopaliva však mají v Česku historii mnohem delší, směsná nafta byla k mání na tuzemském trhu již před 20 lety. Před 10 lkety však došlo ke zlomu, protože určitá spotřeba biopodílu se stala díky evropským…
Po rok a půl dlouhém „přechodném období“ se částečně snižuje spotřební daň na biopaliva. Nová úroveň zdanění však stále nemotivuje k jejich znovuuvedení na trh. Čtěte například v euro.cz zde nebo týden.cz zde
Tisková zpráva s nesouhlasným postojem k projednávání Memoranda o podpoře zemního plynu, kterou vydalo SČS v pondělí 09.10.2017 se objevila ve zprávě ČTK a následně na několika webových serverech. Zpravu si muzete přečíst například zde: ekonomickymagazin.cz oEnergetice.cz investicniweb.cz Výborný článek, který k tématu přinesly Lidové noviny, byl bohužel zveřejněn pouze…
Novela zákona o ochraně ovzduší, která do českého právní řádu přinášela novou evropskou metodiku pro výpočet emisí z paliv uvolňovaných na trh, není na programu poslední poslanecké schůze této sněmovny a nebude tak již projednána. Předpokládá se, že novela zákona bude opětovně předložena novému parlamentu s horizontem platnosti 1.7.2018, pravděpodobněji…
Vláda ČR dne 24.07.2018 projednala plnění úkolů Národního akčního plánu čisté mobility. K trvalé kritice SČS o nekoncepčnosti tohoto dokumentu se dnes přidala i Hospodářská komora ČR. Komora ve své tiskové zprávě konstatuje, že NAPČM zůstává obsahově hodně vzdálen svému jménu. Navrhuje proto vytvoření nového koncepčního dokumentu a nabízí svou…
MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají. Čtěte zde
V průběhu posledních několika týdnů došlo v Bruselu k několika jednáním, které naznačují, jakým směrem se budou muset vydat výrobci automobilů po roce 2020. Ale ačkoli by se podle článků v některých českých médiích mohlo zdát, že je jasno, není. Limity CO2 emisí pro osobní a lehké užitkové vozy Evropská…
ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde