Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům.
Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům.
Poradenská společnost KPMG zveřejnila výsledky šetření o znalostech alternativních pohonů a nákupních preferencí při koupi nového vozu. Základní informace získané ze studie jsou k dispozici zde Infografika ke studii je k dispozici zde Z výsledků vybíráme: Při spontánní znalosti paliva si 91% dotazovaných vybaví spalovací motor (benzín+ nafta), 57% elektromobil,…
Dne 22.4.2021 proběhlo v Poslanecké sněmovně jednání Podvýboru pro dopravu, jehož jediným tématem byla alternativní paliva v dopravě. Hlavní prezentaci přednesly SČS – Unie nezávislých petrolejářů a Česká asociace LPG. Podstatou sdělení bylo, že elektřina není všelékem a že existuje řada řešení, která jsou v mnoha případech efektivnější, jednodušší, levnější,…
Plynárenské firmy (innogy, E.ON a Pražská plynárenská) společně s Českým plynárenským svazem připravily novou verzi memoranda na podporu zemního plynu v dopravě. Memorandum bude předloženo na jednání vlády tuto středu. kancelář SČS vyjádřila s tímto krokem zásadní nesouhlas a vydala na podporu svého postoje tiskovou zprávu. Není naším cílem vyhnat…
článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě. Čtěte zde
Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…
iDnes shrnuje vývoj prodejů biopaliv v posledních letech. Čtěte zde.
Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…
Poradenská společnost KPMG zpracovala studii o vztahu obyvatel ČR k vozům s alternativními pohony. Informace o výsledcích šetření můžete nalézt v Lidových novinách zde v Českých novinách zde na serveru Tipcars.cz zde Nejvíce informací včetně grafů je k dispozici na serveru oEnergetice.cz zde Z výsledků studie vyplývá, že nejvíc lidí…
Jiří Zíma publikoval na serveru notebook poměrně rozsáhlý článek, ve kterém se zabývá budoucností mobility. Porovnává elektromobilitu, vodík a to z hlediska technologií i dopadů na životní prostředí. Doporučujeme všem, kteří se chtějí púonořit trochu více do problému. Čtěte zde
Celní správa publikovala 16.12.2019 informaci k uplatňování HVO v dopravě. Řeší v ní podmínky použití směsi s vyšším podílem HVO a pravidla, za jakých je směs možno využít ke snižování emisí, k plnění biopovinnosti a za jakých podmínek je možno využít snížené sazby spotřební daně. Dokument je k dispozici zde …
MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají. Čtěte zde
Tématem „Fuel Price Comparison“ se zabývají Lidovky.cz (zde) nebo Český rozhlas (zde). Povinnost zveřejňovat srovnávací ceny byla díky aktivitě SČS (pozměňovací návrh k zákonu o pohonných hmotách) odložena do doby, kdy se o společné metodice dohodne Evropská komise (což by mělo být v říjnu až listopadu 2017).
Rozhovor šéfem Čepro Janem Duspěvou přináší iDnes zde
Snaha o omezení fosilních paliv nabírána intenzitě. „Dekarbonizace se samozřejmě netýká pouze dopravy, ale všech odvětví, která produkují skleníkové plyny. Tedy i výroby elektrické energie, teplárenství, vytápění domácností, zemědělství… V příloze přinášíme přehlednou tabulku témat, které se nás týkají a o kterých se bude v roce 2021 rozhodovat. vytápění a…
Ani druhý pokus (23.10.) o projednání Memoranda o podpoře zemního plynu v dopravě nevyšel. Vláda dokument opět neprojednala. SČS přijetí memoranda odmítá jako nekoncepční krok a požaduje, aby byla nejprve zpracována dlouhodobá vize vývoje palivářského trhu. Teprve z takové koncepce může vycházet případná přímá či nepřímá podpora konkrétních typů paliv. V opačném…