MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají.
Related Posts

ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde

Poradenská společnost KPMG zpracovala studii o vztahu obyvatel ČR k vozům s alternativními pohony. Informace o výsledcích šetření můžete nalézt v Lidových novinách zde v Českých novinách zde na serveru Tipcars.cz zde Nejvíce informací včetně grafů je k dispozici na serveru oEnergetice.cz zde Z výsledků studie vyplývá, že nejvíc lidí…

Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…

Server e-flotila zde komentuje výsledky testu německého ADAC, který porovnal 105 vozidel z hlediska emisí skleníkových plynů. Zajímavé je nejen slušné umístění několika dieselů, ale i 16. místo Dacie Logan na LPG. Naopak překvapující je výše emisí vítězného vozu Hyundai Ioniq Electric, jehož emise CO2 dosáhly hodnoty 85 g/km (výpočet…

Po rok a půl dlouhém „přechodném období“ se částečně snižuje spotřební daň na biopaliva. Nová úroveň zdanění však stále nemotivuje k jejich znovuuvedení na trh. Čtěte například v euro.cz zde nebo týden.cz zde

Novela zákona o ochraně ovzduší, která do českého právní řádu přinášela novou evropskou metodiku pro výpočet emisí z paliv uvolňovaných na trh, není na programu poslední poslanecké schůze této sněmovny a nebude tak již projednána. Předpokládá se, že novela zákona bude opětovně předložena novému parlamentu s horizontem platnosti 1.7.2018, pravděpodobněji…

Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…

Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde

Tématem „Fuel Price Comparison“ se zabývají Lidovky.cz (zde) nebo Český rozhlas (zde). Povinnost zveřejňovat srovnávací ceny byla díky aktivitě SČS (pozměňovací návrh k zákonu o pohonných hmotách) odložena do doby, kdy se o společné metodice dohodne Evropská komise (což by mělo být v říjnu až listopadu 2017).

Vláda ČR dne 24.07.2018 projednala plnění úkolů Národního akčního plánu čisté mobility. K trvalé kritice SČS o nekoncepčnosti tohoto dokumentu se dnes přidala i Hospodářská komora ČR. Komora ve své tiskové zprávě konstatuje, že NAPČM zůstává obsahově hodně vzdálen svému jménu. Navrhuje proto vytvoření nového koncepčního dokumentu a nabízí svou…

V průběhu posledních několika týdnů došlo v Bruselu k několika jednáním, které naznačují, jakým směrem se budou muset vydat výrobci automobilů po roce 2020. Ale ačkoli by se podle článků v některých českých médiích mohlo zdát, že je jasno, není. Limity CO2 emisí pro osobní a lehké užitkové vozy Evropská…

článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě. Čtěte zde

Článek shrnující výhody a nevýhody elektromobily vydaly v souvislosti se schválením vládního programu na podporu rozvoje automobilového průmyslu v ČR Lidové novny. Čtěte zde

Zajímavý článek ze serveru autoforum.cz popisuje výsledky nedávné studie ADAC, ve které se srovnávaly emise CO2 vyprodukované v průběhu celého životního cyklu paliva i automobilu. Ze srovnání vozů vyšší třídy a při započtení hodnot německého energetického mixu (emisí, které produkuje německá výroba elektrické energie) například vyplývá, že elektromobil začíná generovat…

Novinářskou kachnu s názvem „Toxičtí řidiči – vzduch nad Evropou nejvíce znečišťují Češi“ vyrobil server idnes.cz. Otázkou je, do jaké míry za to může neprofesionalita zpracovatele, ale spíše se přikláníme k tomu, že jen nekriticky převzal závěry britského blogu serveru ecoexpress (pro zájemce link zde).