MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají.
Related Posts

Zprávu s názvem „Biopaliva se prodávají už deset let“ vydala Česká televize. Reportáž můžete shlédnout zde. Biopaliva však mají v Česku historii mnohem delší, směsná nafta byla k mání na tuzemském trhu již před 20 lety. Před 10 lkety však došlo ke zlomu, protože určitá spotřeba biopodílu se stala díky evropským…

ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde

Článek shrnující výhody a nevýhody elektromobily vydaly v souvislosti se schválením vládního programu na podporu rozvoje automobilového průmyslu v ČR Lidové novny. Čtěte zde

Letošní jarní konference UPEI se konala v Tallinnu a naši estonští kolegové uspořádali (podle loňského pražského vzoru) mezinárodní konferenci „Towards a Cleaner Society – A Boilerplate for the Transition?“ Na našem webu je nyní k dispozici balík vybraných (a zajímavých) prezentací z této konference. Petroleum Fuels in Future of Transport…

… přináší Česká pozice zde

Snaha o omezení fosilních paliv nabírána intenzitě. „Dekarbonizace se samozřejmě netýká pouze dopravy, ale všech odvětví, která produkují skleníkové plyny. Tedy i výroby elektrické energie, teplárenství, vytápění domácností, zemědělství… V příloze přinášíme přehlednou tabulku témat, které se nás týkají a o kterých se bude v roce 2021 rozhodovat. vytápění a…

Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…

V rozhlasovém pořadu „Pro a proti“ spolu diskutovali Jaromír Vegr a Martin Frei. Záznam pořadu si můžete poslechnout zde

Jiří Zíma publikoval na serveru notebook poměrně rozsáhlý článek, ve kterém se zabývá budoucností mobility. Porovnává elektromobilitu, vodík a to z hlediska technologií i dopadů na životní prostředí. Doporučujeme všem, kteří se chtějí púonořit trochu více do problému. Čtěte zde

Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde

Evropská asociace LPG prezentuje výsledky měření RDE (real driving emissions). Krátké video je ke shlédnutí na webu euractivu zde

Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…

Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…

Existuje velká řada studií hodnotících emise skleníkových plynů produkovaných automobily. Výsledky studií se často vzájemně velmi liší, není překvapením, že nejlépe obvykle vycházejí pro zadavatele té či oné studie. Nechceme v SČS pracovat s nedůvěryhodnými daty. Proto se už od roku 2016, kdy jsme v Praze uspořádali pro UPEI a…

článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě. Čtěte zde