Porovnání kvality prodávaných motorových paliv v Česku s Evropou přináší Lidové noviny na serveru České pozice zde
Related Posts
Česká obchodní inspekce dnes (13.02.2020) zveřejnila oficiální zprávu shrnující výsledky monitoringu kvality za rok 2019. Ze zprávy je zřejmé, že kvalita pohonných hmot v Česku má nadále rostoucí trend, ze 2.668 odebraných vzorků bylo jen 18 vadných, což je 0,7%. Abychom mohli porovnat kvalitu domácího paliva se zbytkem EU, musíme…
Evropská agentura pro životní prostředí (EEA) publikovala výsledky monitoringu kvality za rok 2017. Z výsledků vyplývá, že počet vad se v rámci EU mírně snížil (z 2,52% v roce 2016 na 2,46% v roce 2017). Z námi (SČS) sledovaných zemí došlo ke zhoršení ve Francii (na 3,74%), Velké Británii (na…
Změna Z1 technické normy pro automobilový benzín EN228+A1, která vešla v platnost v říjnu 2019 a byla doopravena v prosinci 2019, přináší úpravu přechodových období, ve kterých je na čerpacích stanicích akceptována směs zimního a letního benzínu. Více o tlaku par zde
Evropská komise v těchto dnech uvolnila souhrnné informace o kvalitě paliv prodávaných v členských zemích v roce 2018. Vybíráme z dokumentu pár postřehů: průměrná závadovost v EU klesla na 2,04% (v 2017 to bylo 2,46%) výrazně si polepšilo Německo, z 1,28% v 2017 se dostalo na na 0,24% z okolních…
Evropská komise zveřejnila souhrnnou zprávu o kvalitě motorových paliv v členských zemích EU v roce 2015. Výsledky prezentují kvalitu paliv kontrolovanou a počítanou podle FQD (direktiva o kvalitě paliv). Rozdíl oproti monitoringu prováděnému v ČR je zejména v bodu vzplanutí u nafty (jeho kontrola není v rámci tohoto monitoringu EU vyžadována)….
Česká obchodní inspekce publikovala souhrnná data monitoringu kvality za rok 2018. Z nich vyplývá, že i v roce 2018 se kvalita paliv na čerpacích stanicích držela na velmi vysoké úrovni. Podíl zjištěných závad dosáhl pouhých 1,1% z více než 2600 odebraných vzorků. Ze seznamu vykázaných problémů je zřejmé, že vetšina…
Podle platné technické normy a vyhlášky by měly čerpací stanice zajistit k 22.5. prodej výhradně „letního“ benzínu s tlakem par 45 až 60 kPa. V souvislosti s propadem prodejů díky epidemii C19 ale nedochází k dostatečně rychlé obměně benzínu. Na mnoha čerpacích stanicích i ve skladech jsou stále zásoby zimního…
Česká obchodní inspekce informovala o výsledcích monitoringu kvality PHM v měsíci září. Plné znění tiskové zprávy ČOI přinesly Parlamentní listy. Čtěte zde
Porovnáním kvality paliv na českém a evropském trhu se zabývají články v euro.cz zde finance.cz zde moneymag.cz zde SČS dlouhodobě upozorňuje, že paliva prodávaná na českém trhu jsou ve srovnání s evropským průměrem kvalitnější, spotřebitelům hrozí minimální, téměř nulové riziko natankování hmoty, která by mohla poškodit motor.
Zajímavý článek vysvětlující řidičům, čím jsou způsobeny nejčastější problémy čerpacích stanic přináší server auto.cz zde
Česká obchodní inspekce vydala souhrnnou zprávu o kvalitě motorových paliv na tuzemském trhu za rok 2015. Plný text zprávy je k dispozici zde: 2017-02-10-phm-2016 Reakce v médiích lze nalézt například ČTK, web českénoviny.cz zde Aktuálně.cz zde Parlamentní listy zde Zpráva potvrzuje, že kvalita paliv je v České republice na velmi vysoké…
Česká obchodní inspekce nás dnes informovala, že přechodové období, tedy čas, během kterého musí proběhnout na čerpacích stanicích výměna zimního benzínu za letní, je prodlouženo ještě o další měsíc. Až do 30.6. bude při kontrole kvality paliv Česká obchodní inspekce tolerovat benzín s tlakem par v rozmezí 45 – 90…
Parlamentní listy přinášejí kompletní přehled o kontrole motorových paliv v únoru 2017 a souhrnné výsledky za první dva měsíce roku. Zprávu můžete přečíst zde Výsledky ukazují stále velmi vysokou kvalitu prodávaných pohonných hmot v ČR. Od počátku bylo odebráno 171 vzorků benzínu a zjištěna 1 vada a 205 vzorků nafty…
Česká obchodní inspekce vydala v pátek 5.2.2021 tiskovou zprávu shrnující výsledky kontrol pohonných hmot v roce 2020. Z 2.251 kontrolovaných vzorků nevyhovělo jakostním požadavkům 12 vzorků. Po odpočtu problémů s bodem vzplanutí u motorové nafty (což je nejčastější, ale většinou marginální prohřešek, který se v evropském srovnávání vůbec nesleduje), „neprošlo“…
Technická norma stanovující parametry motorové nafty (nyní je v platnosti verze EN590+A1 z ledna 2018) stanovuje, že zimní nafta třídy F (-20°C) má být k dispozici zákazníkům na čerpacích stanicích od 1.12. Distributoři a sklady musí dodávat čerpačkám naftu této kvality nejpozději od 16.11. Do tohoto data lze dodávat naftu…