Jiří Zíma publikoval na serveru notebook poměrně rozsáhlý článek, ve kterém se zabývá budoucností mobility. Porovnává elektromobilitu, vodík a to z hlediska technologií i dopadů na životní prostředí. Doporučujeme všem, kteří se chtějí púonořit trochu více do problému. Čtěte zde
Related Posts
Rozhovor šéfem Čepro Janem Duspěvou přináší iDnes zde
Ani druhý pokus (23.10.) o projednání Memoranda o podpoře zemního plynu v dopravě nevyšel. Vláda dokument opět neprojednala. SČS přijetí memoranda odmítá jako nekoncepční krok a požaduje, aby byla nejprve zpracována dlouhodobá vize vývoje palivářského trhu. Teprve z takové koncepce může vycházet případná přímá či nepřímá podpora konkrétních typů paliv. V opačném…
Server airqualitynews.com přináší závěry měření reálných emisí skleníkových plynů, které na zakázku britského ministerstva dopravy zpracoval Low Carbon Vehicle Partnership. Výsledky nás nikterak nepřekvapily, SČS dlouhodobě upozorňuje na to, že náhrada nafty zemním plynem emise nesnižuje, ale naopak zvyšuje. Z dlouhodobě prováděných testů vyplynulo, že vozy CNG mají nestálé výsledky….
Evropská asociace LPG prezentuje výsledky měření RDE (real driving emissions). Krátké video je ke shlédnutí na webu euractivu zde
Článek shrnující výhody a nevýhody elektromobily vydaly v souvislosti se schválením vládního programu na podporu rozvoje automobilového průmyslu v ČR Lidové novny. Čtěte zde
Celní správa publikovala 16.12.2019 informaci k uplatňování HVO v dopravě. Řeší v ní podmínky použití směsi s vyšším podílem HVO a pravidla, za jakých je směs možno využít ke snižování emisí, k plnění biopovinnosti a za jakých podmínek je možno využít snížené sazby spotřební daně. Dokument je k dispozici zde …
Existuje velká řada studií hodnotících emise skleníkových plynů produkovaných automobily. Výsledky studií se často vzájemně velmi liší, není překvapením, že nejlépe obvykle vycházejí pro zadavatele té či oné studie. Nechceme v SČS pracovat s nedůvěryhodnými daty. Proto se už od roku 2016, kdy jsme v Praze uspořádali pro UPEI a…
Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde
Snaha o omezení fosilních paliv nabírána intenzitě. „Dekarbonizace se samozřejmě netýká pouze dopravy, ale všech odvětví, která produkují skleníkové plyny. Tedy i výroby elektrické energie, teplárenství, vytápění domácností, zemědělství… V příloze přinášíme přehlednou tabulku témat, které se nás týkají a o kterých se bude v roce 2021 rozhodovat. vytápění a…
Novela zákona o ochraně ovzduší, která do českého právní řádu přinášela novou evropskou metodiku pro výpočet emisí z paliv uvolňovaných na trh, není na programu poslední poslanecké schůze této sněmovny a nebude tak již projednána. Předpokládá se, že novela zákona bude opětovně předložena novému parlamentu s horizontem platnosti 1.7.2018, pravděpodobněji…
Vláda ČR dne 24.07.2018 projednala plnění úkolů Národního akčního plánu čisté mobility. K trvalé kritice SČS o nekoncepčnosti tohoto dokumentu se dnes přidala i Hospodářská komora ČR. Komora ve své tiskové zprávě konstatuje, že NAPČM zůstává obsahově hodně vzdálen svému jménu. Navrhuje proto vytvoření nového koncepčního dokumentu a nabízí svou…
Vláda už po několikáté neprojednala Memorandum o podpoře zemního plynu v dopravě. Čtěte například na serveru autoeco.cz zde. SČS dlouhodobě vystupuje proti tomuto Memorandu, protože jej považuje za zcela nesystémové.
Tisková zpráva s nesouhlasným postojem k projednávání Memoranda o podpoře zemního plynu, kterou vydalo SČS v pondělí 09.10.2017 se objevila ve zprávě ČTK a následně na několika webových serverech. Zpravu si muzete přečíst například zde: ekonomickymagazin.cz oEnergetice.cz investicniweb.cz Výborný článek, který k tématu přinesly Lidové noviny, byl bohužel zveřejněn pouze…
Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…
Letošní jarní konference UPEI se konala v Tallinnu a naši estonští kolegové uspořádali (podle loňského pražského vzoru) mezinárodní konferenci „Towards a Cleaner Society – A Boilerplate for the Transition?“ Na našem webu je nyní k dispozici balík vybraných (a zajímavých) prezentací z této konference. Petroleum Fuels in Future of Transport…