Evropská asociace LPG prezentuje výsledky měření RDE (real driving emissions).
Krátké video je ke shlédnutí na webu euractivu zde
Evropská asociace LPG prezentuje výsledky měření RDE (real driving emissions).
Krátké video je ke shlédnutí na webu euractivu zde
Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…
Vláda ČR má na svém programu dne 11.04.2018 opět zařazeno projednávání Memoranda na podporu zemního plynu v dopravě do roku 2025. SČS vyjádřilo s tímto dokumentem nesouhlas již loni na podzim, kdy byl dokument předložen vládě poprvé. Za poslední půlrok se situace nejenže nezměnila, ale proti schválení memoranda hovoří ještě…
Vláda ČR dne 24.07.2018 projednala plnění úkolů Národního akčního plánu čisté mobility. K trvalé kritice SČS o nekoncepčnosti tohoto dokumentu se dnes přidala i Hospodářská komora ČR. Komora ve své tiskové zprávě konstatuje, že NAPČM zůstává obsahově hodně vzdálen svému jménu. Navrhuje proto vytvoření nového koncepčního dokumentu a nabízí svou…
Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde
… přináší Česká pozice zde
MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají. Čtěte zde
Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…
Vláda už po několikáté neprojednala Memorandum o podpoře zemního plynu v dopravě. Čtěte například na serveru autoeco.cz zde. SČS dlouhodobě vystupuje proti tomuto Memorandu, protože jej považuje za zcela nesystémové.
Letošní jarní konference UPEI se konala v Tallinnu a naši estonští kolegové uspořádali (podle loňského pražského vzoru) mezinárodní konferenci „Towards a Cleaner Society – A Boilerplate for the Transition?“ Na našem webu je nyní k dispozici balík vybraných (a zajímavých) prezentací z této konference. Petroleum Fuels in Future of Transport…
Plynárenské firmy (innogy, E.ON a Pražská plynárenská) společně s Českým plynárenským svazem připravily novou verzi memoranda na podporu zemního plynu v dopravě. Memorandum bude předloženo na jednání vlády tuto středu. kancelář SČS vyjádřila s tímto krokem zásadní nesouhlas a vydala na podporu svého postoje tiskovou zprávu. Není naším cílem vyhnat…
Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…
Rozhovor šéfem Čepro Janem Duspěvou přináší iDnes zde
Zajímavý komentář k oznámění Německa a Velké Británie zakázat po roce 2040 provoz vozidel spalujících fosilní paliva přináší Martin Frei na serveru auto.cz. Článek si můžete přečíst zde Velmi racionálně se v článku zhodnocuje politické prohlášení obou zemí. Otázkou jen zůstává, kdy budou prohlášení odvolána. O přechodu k bezemisním palivům…
V průběhu posledních několika týdnů došlo v Bruselu k několika jednáním, které naznačují, jakým směrem se budou muset vydat výrobci automobilů po roce 2020. Ale ačkoli by se podle článků v některých českých médiích mohlo zdát, že je jasno, není. Limity CO2 emisí pro osobní a lehké užitkové vozy Evropská…
Poradenská společnost KPMG zveřejnila výsledky šetření o znalostech alternativních pohonů a nákupních preferencí při koupi nového vozu. Základní informace získané ze studie jsou k dispozici zde Infografika ke studii je k dispozici zde Z výsledků vybíráme: Při spontánní znalosti paliva si 91% dotazovaných vybaví spalovací motor (benzín+ nafta), 57% elektromobil,…