ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde
Related Posts

iDnes shrnuje vývoj prodejů biopaliv v posledních letech. Čtěte zde.

Po rok a půl dlouhém „přechodném období“ se částečně snižuje spotřební daň na biopaliva. Nová úroveň zdanění však stále nemotivuje k jejich znovuuvedení na trh. Čtěte například v euro.cz zde nebo týden.cz zde

Jiří Zíma publikoval na serveru notebook poměrně rozsáhlý článek, ve kterém se zabývá budoucností mobility. Porovnává elektromobilitu, vodík a to z hlediska technologií i dopadů na životní prostředí. Doporučujeme všem, kteří se chtějí púonořit trochu více do problému. Čtěte zde

Ani druhý pokus (23.10.) o projednání Memoranda o podpoře zemního plynu v dopravě nevyšel. Vláda dokument opět neprojednala. SČS přijetí memoranda odmítá jako nekoncepční krok a požaduje, aby byla nejprve zpracována dlouhodobá vize vývoje palivářského trhu. Teprve z takové koncepce může vycházet případná přímá či nepřímá podpora konkrétních typů paliv. V opačném…

Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…

Evropská asociace LPG prezentuje výsledky měření RDE (real driving emissions). Krátké video je ke shlédnutí na webu euractivu zde

Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde

Existuje velká řada studií hodnotících emise skleníkových plynů produkovaných automobily. Výsledky studií se často vzájemně velmi liší, není překvapením, že nejlépe obvykle vycházejí pro zadavatele té či oné studie. Nechceme v SČS pracovat s nedůvěryhodnými daty. Proto se už od roku 2016, kdy jsme v Praze uspořádali pro UPEI a…

Server e-flotila zde komentuje výsledky testu německého ADAC, který porovnal 105 vozidel z hlediska emisí skleníkových plynů. Zajímavé je nejen slušné umístění několika dieselů, ale i 16. místo Dacie Logan na LPG. Naopak překvapující je výše emisí vítězného vozu Hyundai Ioniq Electric, jehož emise CO2 dosáhly hodnoty 85 g/km (výpočet…

Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…

V rozhlasovém pořadu „Pro a proti“ spolu diskutovali Jaromír Vegr a Martin Frei. Záznam pořadu si můžete poslechnout zde

Zprávu s názvem „Biopaliva se prodávají už deset let“ vydala Česká televize. Reportáž můžete shlédnout zde. Biopaliva však mají v Česku historii mnohem delší, směsná nafta byla k mání na tuzemském trhu již před 20 lety. Před 10 lkety však došlo ke zlomu, protože určitá spotřeba biopodílu se stala díky evropským…

Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…

Poradenská společnost KPMG zveřejnila výsledky šetření o znalostech alternativních pohonů a nákupních preferencí při koupi nového vozu. Základní informace získané ze studie jsou k dispozici zde Infografika ke studii je k dispozici zde Z výsledků vybíráme: Při spontánní znalosti paliva si 91% dotazovaných vybaví spalovací motor (benzín+ nafta), 57% elektromobil,…

Článek shrnující výhody a nevýhody elektromobily vydaly v souvislosti se schválením vládního programu na podporu rozvoje automobilového průmyslu v ČR Lidové novny. Čtěte zde