ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde
Related Posts

Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…

Novela zákona o ochraně ovzduší, která do českého právní řádu přinášela novou evropskou metodiku pro výpočet emisí z paliv uvolňovaných na trh, není na programu poslední poslanecké schůze této sněmovny a nebude tak již projednána. Předpokládá se, že novela zákona bude opětovně předložena novému parlamentu s horizontem platnosti 1.7.2018, pravděpodobněji…

Server e-flotila zde komentuje výsledky testu německého ADAC, který porovnal 105 vozidel z hlediska emisí skleníkových plynů. Zajímavé je nejen slušné umístění několika dieselů, ale i 16. místo Dacie Logan na LPG. Naopak překvapující je výše emisí vítězného vozu Hyundai Ioniq Electric, jehož emise CO2 dosáhly hodnoty 85 g/km (výpočet…

Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…

Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde

Server airqualitynews.com přináší závěry měření reálných emisí skleníkových plynů, které na zakázku britského ministerstva dopravy zpracoval Low Carbon Vehicle Partnership. Výsledky nás nikterak nepřekvapily, SČS dlouhodobě upozorňuje na to, že náhrada nafty zemním plynem emise nesnižuje, ale naopak zvyšuje. Z dlouhodobě prováděných testů vyplynulo, že vozy CNG mají nestálé výsledky….

Novinářskou kachnu s názvem „Toxičtí řidiči – vzduch nad Evropou nejvíce znečišťují Češi“ vyrobil server idnes.cz. Otázkou je, do jaké míry za to může neprofesionalita zpracovatele, ale spíše se přikláníme k tomu, že jen nekriticky převzal závěry britského blogu serveru ecoexpress (pro zájemce link zde).

Zajímavý komentář k oznámění Německa a Velké Británie zakázat po roce 2040 provoz vozidel spalujících fosilní paliva přináší Martin Frei na serveru auto.cz. Článek si můžete přečíst zde Velmi racionálně se v článku zhodnocuje politické prohlášení obou zemí. Otázkou jen zůstává, kdy budou prohlášení odvolána. O přechodu k bezemisním palivům…

Celní správa publikovala 16.12.2019 informaci k uplatňování HVO v dopravě. Řeší v ní podmínky použití směsi s vyšším podílem HVO a pravidla, za jakých je směs možno využít ke snižování emisí, k plnění biopovinnosti a za jakých podmínek je možno využít snížené sazby spotřební daně. Dokument je k dispozici zde …

Po rok a půl dlouhém „přechodném období“ se částečně snižuje spotřební daň na biopaliva. Nová úroveň zdanění však stále nemotivuje k jejich znovuuvedení na trh. Čtěte například v euro.cz zde nebo týden.cz zde

Letošní jarní konference UPEI se konala v Tallinnu a naši estonští kolegové uspořádali (podle loňského pražského vzoru) mezinárodní konferenci „Towards a Cleaner Society – A Boilerplate for the Transition?“ Na našem webu je nyní k dispozici balík vybraných (a zajímavých) prezentací z této konference. Petroleum Fuels in Future of Transport…

iDnes shrnuje vývoj prodejů biopaliv v posledních letech. Čtěte zde.

V souladu s platným zákonem došlo k 1.1.2018 ke zdvojnásobení sazby daně u zemního plynu. Více k tématu například na serveru zdopravy.cz

Snaha o omezení fosilních paliv nabírána intenzitě. „Dekarbonizace se samozřejmě netýká pouze dopravy, ale všech odvětví, která produkují skleníkové plyny. Tedy i výroby elektrické energie, teplárenství, vytápění domácností, zemědělství… V příloze přinášíme přehlednou tabulku témat, které se nás týkají a o kterých se bude v roce 2021 rozhodovat. vytápění a…

Existuje velká řada studií hodnotících emise skleníkových plynů produkovaných automobily. Výsledky studií se často vzájemně velmi liší, není překvapením, že nejlépe obvykle vycházejí pro zadavatele té či oné studie. Nechceme v SČS pracovat s nedůvěryhodnými daty. Proto se už od roku 2016, kdy jsme v Praze uspořádali pro UPEI a…