článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě.
Related Posts

Tématem „Fuel Price Comparison“ se zabývají Lidovky.cz (zde) nebo Český rozhlas (zde). Povinnost zveřejňovat srovnávací ceny byla díky aktivitě SČS (pozměňovací návrh k zákonu o pohonných hmotách) odložena do doby, kdy se o společné metodice dohodne Evropská komise (což by mělo být v říjnu až listopadu 2017).

… přináší Česká pozice zde

Rozhovor šéfem Čepro Janem Duspěvou přináší iDnes zde

Novela zákona o ochraně ovzduší, která do českého právní řádu přinášela novou evropskou metodiku pro výpočet emisí z paliv uvolňovaných na trh, není na programu poslední poslanecké schůze této sněmovny a nebude tak již projednána. Předpokládá se, že novela zákona bude opětovně předložena novému parlamentu s horizontem platnosti 1.7.2018, pravděpodobněji…

Vláda ČR má na svém programu dne 11.04.2018 opět zařazeno projednávání Memoranda na podporu zemního plynu v dopravě do roku 2025. SČS vyjádřilo s tímto dokumentem nesouhlas již loni na podzim, kdy byl dokument předložen vládě poprvé. Za poslední půlrok se situace nejenže nezměnila, ale proti schválení memoranda hovoří ještě…

Poslanecká sněmovna dnes ve třetím čtení projednala novelu zákona o podporovaných zdrojích energie. Její součástí byla i implementace evropské direktivy o obnovitelných zdrojích energie (RED2) do českého práva. K předloženému návrhu měla SČS – Unie nezávislých petrolejářů od počátku výhrady, se kterými vytrvale seznamovala poslance: Návrh implementace byl sněmovně doručen…

Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…

Server e-flotila zde komentuje výsledky testu německého ADAC, který porovnal 105 vozidel z hlediska emisí skleníkových plynů. Zajímavé je nejen slušné umístění několika dieselů, ale i 16. místo Dacie Logan na LPG. Naopak překvapující je výše emisí vítězného vozu Hyundai Ioniq Electric, jehož emise CO2 dosáhly hodnoty 85 g/km (výpočet…

iDnes shrnuje vývoj prodejů biopaliv v posledních letech. Čtěte zde.

Po rok a půl dlouhém „přechodném období“ se částečně snižuje spotřební daň na biopaliva. Nová úroveň zdanění však stále nemotivuje k jejich znovuuvedení na trh. Čtěte například v euro.cz zde nebo týden.cz zde

Jiří Zíma publikoval na serveru notebook poměrně rozsáhlý článek, ve kterém se zabývá budoucností mobility. Porovnává elektromobilitu, vodík a to z hlediska technologií i dopadů na životní prostředí. Doporučujeme všem, kteří se chtějí púonořit trochu více do problému. Čtěte zde

Zprávu s názvem „Biopaliva se prodávají už deset let“ vydala Česká televize. Reportáž můžete shlédnout zde. Biopaliva však mají v Česku historii mnohem delší, směsná nafta byla k mání na tuzemském trhu již před 20 lety. Před 10 lkety však došlo ke zlomu, protože určitá spotřeba biopodílu se stala díky evropským…

V rozhlasovém pořadu „Pro a proti“ spolu diskutovali Jaromír Vegr a Martin Frei. Záznam pořadu si můžete poslechnout zde

Vláda ČR na svém jednání dne 27.04.2020 schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility (NAPČM). Průběh příprav aktualizace a průběžně vytvářené dokumenty jste mohli sledovat na stránce projektu. Tamtéž naleznete i konečné vládou schválené znění. Díky úsilí České asociace LPG se do NAPČM dostalo důstojnější zastoupení LPG (včetně jeho bioalternativy…

Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…