článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě.
Related Posts

MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají. Čtěte zde

Evropská asociace LPG prezentuje výsledky měření RDE (real driving emissions). Krátké video je ke shlédnutí na webu euractivu zde

Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…

Stejnojmenný článek vydal server www.zdopravy.cz Server upozorňuje na poloutajený pokus plynárensklých společností propsadit ještě těsně před skončením funkčního období současné vlády podporu zemního plynu v dopravě až do roku 2025. Čtěte zde

ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde

V rozhlasovém pořadu „Pro a proti“ spolu diskutovali Jaromír Vegr a Martin Frei. Záznam pořadu si můžete poslechnout zde

Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…

Vláda ČR na svém jednání dne 27.04.2020 schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility (NAPČM). Průběh příprav aktualizace a průběžně vytvářené dokumenty jste mohli sledovat na stránce projektu. Tamtéž naleznete i konečné vládou schválené znění. Díky úsilí České asociace LPG se do NAPČM dostalo důstojnější zastoupení LPG (včetně jeho bioalternativy…

Celní správa publikovala 16.12.2019 informaci k uplatňování HVO v dopravě. Řeší v ní podmínky použití směsi s vyšším podílem HVO a pravidla, za jakých je směs možno využít ke snižování emisí, k plnění biopovinnosti a za jakých podmínek je možno využít snížené sazby spotřební daně. Dokument je k dispozici zde …

Novinářskou kachnu s názvem „Toxičtí řidiči – vzduch nad Evropou nejvíce znečišťují Češi“ vyrobil server idnes.cz. Otázkou je, do jaké míry za to může neprofesionalita zpracovatele, ale spíše se přikláníme k tomu, že jen nekriticky převzal závěry britského blogu serveru ecoexpress (pro zájemce link zde).

Vláda ČR dne 24.07.2018 projednala plnění úkolů Národního akčního plánu čisté mobility. K trvalé kritice SČS o nekoncepčnosti tohoto dokumentu se dnes přidala i Hospodářská komora ČR. Komora ve své tiskové zprávě konstatuje, že NAPČM zůstává obsahově hodně vzdálen svému jménu. Navrhuje proto vytvoření nového koncepčního dokumentu a nabízí svou…

Komentář k nové verzi Evidence čerpacích stanic MPO zveřejnil denik.cz zde nebo Česká televize zde.

Ani druhý pokus (23.10.) o projednání Memoranda o podpoře zemního plynu v dopravě nevyšel. Vláda dokument opět neprojednala. SČS přijetí memoranda odmítá jako nekoncepční krok a požaduje, aby byla nejprve zpracována dlouhodobá vize vývoje palivářského trhu. Teprve z takové koncepce může vycházet případná přímá či nepřímá podpora konkrétních typů paliv. V opačném…

Několik posledních let probíhá (nejen) na úrovni Evropské unie diskuse o snižování emisí skleníkových plynů, která je následována stále se zpřísňující legislativou. Nová omezení se týkají energetiky, teplárenství, průmyslu, dopravy,. S novými emisními limity se perou výrobci automobilů…. Diskuse o budoucích pohonech v automobilech se často limituje na urychlené prosazování…

Vláda už po několikáté neprojednala Memorandum o podpoře zemního plynu v dopravě. Čtěte například na serveru autoeco.cz zde. SČS dlouhodobě vystupuje proti tomuto Memorandu, protože jej považuje za zcela nesystémové.