iDnes shrnuje vývoj prodejů biopaliv v posledních letech. Čtěte zde.
Related Posts

MF Dnes se zamýšlí nad tím, proč se biopaliva i přes snížení spotřební daně stále neprodávají. Čtěte zde

Zajímavý komentář k oznámění Německa a Velké Británie zakázat po roce 2040 provoz vozidel spalujících fosilní paliva přináší Martin Frei na serveru auto.cz. Článek si můžete přečíst zde Velmi racionálně se v článku zhodnocuje politické prohlášení obou zemí. Otázkou jen zůstává, kdy budou prohlášení odvolána. O přechodu k bezemisním palivům…

Snaha o omezení fosilních paliv nabírána intenzitě. „Dekarbonizace se samozřejmě netýká pouze dopravy, ale všech odvětví, která produkují skleníkové plyny. Tedy i výroby elektrické energie, teplárenství, vytápění domácností, zemědělství… V příloze přinášíme přehlednou tabulku témat, které se nás týkají a o kterých se bude v roce 2021 rozhodovat. vytápění a…

Zprávu s názvem „Biopaliva se prodávají už deset let“ vydala Česká televize. Reportáž můžete shlédnout zde. Biopaliva však mají v Česku historii mnohem delší, směsná nafta byla k mání na tuzemském trhu již před 20 lety. Před 10 lkety však došlo ke zlomu, protože určitá spotřeba biopodílu se stala díky evropským…

V průběhu posledních několika týdnů došlo v Bruselu k několika jednáním, které naznačují, jakým směrem se budou muset vydat výrobci automobilů po roce 2020. Ale ačkoli by se podle článků v některých českých médiích mohlo zdát, že je jasno, není. Limity CO2 emisí pro osobní a lehké užitkové vozy Evropská…

Poradenská společnost KPMG zpracovala studii o vztahu obyvatel ČR k vozům s alternativními pohony. Informace o výsledcích šetření můžete nalézt v Lidových novinách zde v Českých novinách zde na serveru Tipcars.cz zde Nejvíce informací včetně grafů je k dispozici na serveru oEnergetice.cz zde Z výsledků studie vyplývá, že nejvíc lidí…

Existuje velká řada studií hodnotících emise skleníkových plynů produkovaných automobily. Výsledky studií se často vzájemně velmi liší, není překvapením, že nejlépe obvykle vycházejí pro zadavatele té či oné studie. Nechceme v SČS pracovat s nedůvěryhodnými daty. Proto se už od roku 2016, kdy jsme v Praze uspořádali pro UPEI a…

Stejnojmenný článek vydal server www.zdopravy.cz Server upozorňuje na poloutajený pokus plynárensklých společností propsadit ještě těsně před skončením funkčního období současné vlády podporu zemního plynu v dopravě až do roku 2025. Čtěte zde

Novela zákona o ochraně ovzduší, která do českého právní řádu přinášela novou evropskou metodiku pro výpočet emisí z paliv uvolňovaných na trh, není na programu poslední poslanecké schůze této sněmovny a nebude tak již projednána. Předpokládá se, že novela zákona bude opětovně předložena novému parlamentu s horizontem platnosti 1.7.2018, pravděpodobněji…

ČTK porovnává výrobu MEŘO v České republice v posledních letech. Čtěte na financninoviny.cz zde

Tématem „Fuel Price Comparison“ se zabývají Lidovky.cz (zde) nebo Český rozhlas (zde). Povinnost zveřejňovat srovnávací ceny byla díky aktivitě SČS (pozměňovací návrh k zákonu o pohonných hmotách) odložena do doby, kdy se o společné metodice dohodne Evropská komise (což by mělo být v říjnu až listopadu 2017).

Vláda ČR má na svém programu dne 11.04.2018 opět zařazeno projednávání Memoranda na podporu zemního plynu v dopravě do roku 2025. SČS vyjádřilo s tímto dokumentem nesouhlas již loni na podzim, kdy byl dokument předložen vládě poprvé. Za poslední půlrok se situace nejenže nezměnila, ale proti schválení memoranda hovoří ještě…

Článek shrnující výhody a nevýhody elektromobily vydaly v souvislosti se schválením vládního programu na podporu rozvoje automobilového průmyslu v ČR Lidové novny. Čtěte zde

Letošní jarní konference UPEI se konala v Tallinnu a naši estonští kolegové uspořádali (podle loňského pražského vzoru) mezinárodní konferenci „Towards a Cleaner Society – A Boilerplate for the Transition?“ Na našem webu je nyní k dispozici balík vybraných (a zajímavých) prezentací z této konference. Petroleum Fuels in Future of Transport…

Magazín Flotila (čtěte zde) se zabývá připravovanou vyhláškou, která nutí veřejnou správu nakupovat vozy na alternativní pohon. Vyhláška má zavazovat veřejnou správu k nákupu vozů s alternativním pohonem (podmínka se vztahuje na každý čtvrtý vůz z každého samostatného výběrového řízení). Alternativními palivy se rozumí LPG, CNG, plug-in hybrid nebo biopalivo (pokud…