V rozhlasovém pořadu „Pro a proti“ spolu diskutovali Jaromír Vegr a Martin Frei. Záznam pořadu si můžete poslechnout zde
V rozhlasovém pořadu „Pro a proti“ spolu diskutovali Jaromír Vegr a Martin Frei. Záznam pořadu si můžete poslechnout zde
Novinářskou kachnu s názvem „Toxičtí řidiči – vzduch nad Evropou nejvíce znečišťují Češi“ vyrobil server idnes.cz. Otázkou je, do jaké míry za to může neprofesionalita zpracovatele, ale spíše se přikláníme k tomu, že jen nekriticky převzal závěry britského blogu serveru ecoexpress (pro zájemce link zde).
Vláda ČR má na svém programu dne 11.04.2018 opět zařazeno projednávání Memoranda na podporu zemního plynu v dopravě do roku 2025. SČS vyjádřilo s tímto dokumentem nesouhlas již loni na podzim, kdy byl dokument předložen vládě poprvé. Za poslední půlrok se situace nejenže nezměnila, ale proti schválení memoranda hovoří ještě…
Zprávu s názvem „Biopaliva se prodávají už deset let“ vydala Česká televize. Reportáž můžete shlédnout zde. Biopaliva však mají v Česku historii mnohem delší, směsná nafta byla k mání na tuzemském trhu již před 20 lety. Před 10 lkety však došlo ke zlomu, protože určitá spotřeba biopodílu se stala díky evropským…
Celní správa publikovala 16.12.2019 informaci k uplatňování HVO v dopravě. Řeší v ní podmínky použití směsi s vyšším podílem HVO a pravidla, za jakých je směs možno využít ke snižování emisí, k plnění biopovinnosti a za jakých podmínek je možno využít snížené sazby spotřební daně. Dokument je k dispozici zde …
Server e-flotila zde komentuje výsledky testu německého ADAC, který porovnal 105 vozidel z hlediska emisí skleníkových plynů. Zajímavé je nejen slušné umístění několika dieselů, ale i 16. místo Dacie Logan na LPG. Naopak překvapující je výše emisí vítězného vozu Hyundai Ioniq Electric, jehož emise CO2 dosáhly hodnoty 85 g/km (výpočet…
Vláda už po několikáté neprojednala Memorandum o podpoře zemního plynu v dopravě. Čtěte například na serveru autoeco.cz zde. SČS dlouhodobě vystupuje proti tomuto Memorandu, protože jej považuje za zcela nesystémové.
Vláda ČR na svém jednání dne 27.04.2020 schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility (NAPČM). Průběh příprav aktualizace a průběžně vytvářené dokumenty jste mohli sledovat na stránce projektu. Tamtéž naleznete i konečné vládou schválené znění. Díky úsilí České asociace LPG se do NAPČM dostalo důstojnější zastoupení LPG (včetně jeho bioalternativy…
Ani druhý pokus (23.10.) o projednání Memoranda o podpoře zemního plynu v dopravě nevyšel. Vláda dokument opět neprojednala. SČS přijetí memoranda odmítá jako nekoncepční krok a požaduje, aby byla nejprve zpracována dlouhodobá vize vývoje palivářského trhu. Teprve z takové koncepce může vycházet případná přímá či nepřímá podpora konkrétních typů paliv. V opačném…
Dne 22.4.2021 proběhlo v Poslanecké sněmovně jednání Podvýboru pro dopravu, jehož jediným tématem byla alternativní paliva v dopravě. Hlavní prezentaci přednesly SČS – Unie nezávislých petrolejářů a Česká asociace LPG. Podstatou sdělení bylo, že elektřina není všelékem a že existuje řada řešení, která jsou v mnoha případech efektivnější, jednodušší, levnější,…
Existuje velká řada studií hodnotících emise skleníkových plynů produkovaných automobily. Výsledky studií se často vzájemně velmi liší, není překvapením, že nejlépe obvykle vycházejí pro zadavatele té či oné studie. Nechceme v SČS pracovat s nedůvěryhodnými daty. Proto se už od roku 2016, kdy jsme v Praze uspořádali pro UPEI a…
článek s uvedeným názvem zveřejnily noviny E15. Po přečtení textu je ale zřejmé, že pokud se to podaří, půjde jen o „stopové“ množství plynu v dopravě. Čtěte zde
Tématem „Fuel Price Comparison“ se zabývají Lidovky.cz (zde) nebo Český rozhlas (zde). Povinnost zveřejňovat srovnávací ceny byla díky aktivitě SČS (pozměňovací návrh k zákonu o pohonných hmotách) odložena do doby, kdy se o společné metodice dohodne Evropská komise (což by mělo být v říjnu až listopadu 2017).
Po rok a půl dlouhém „přechodném období“ se částečně snižuje spotřební daň na biopaliva. Nová úroveň zdanění však stále nemotivuje k jejich znovuuvedení na trh. Čtěte například v euro.cz zde nebo týden.cz zde
Lidovky se ještě jednou vrací ke studii KPMG, která zjišťovala postoj motoristické veřejnosti k alternativním palivům. Čtěte zde
Na základě řady dotazů upřesňujeme správné značení motorového paliva obsahujícího HVO podle ČSN EN 16942 (značení motorových paliv) jde-li o čisté HVO, značí se symbolem „XTL“ jde-li o směs HVO s motorovou naftou a je-li zachována odpovídající hustota konečné směsi, je správné označení „B7“ bude-li směs obsahovat vyšší podíl FAME,…